czwartek, 13 grudnia 2012

Zarabianie na graniu w gry mmorpg



   Za przykład dzisiaj posłuży nam znana przez wszystkich tutaj zebranych- Tibia.
Gra, która w teraźniejszych czasach jest już niestety tylko wyśmiewana, ze względu na grafikę, ze względu na leszczy, którzy tracili przy niej życie (ja też grałem!).

Początkowo graliśmy w tę grę z kumplami dla radości zbierania loot'a (czyli wartościowych rzeczy wypadających z zabijanych potworków), ale potem wpadł nam pomysł, by te zebrane rzeczy sprzedawać na allegro. Jeszcze około 5 lat temu, był to dochodowy biznes, jeśli miałeś około 150~200 level, a niewielu mogło się poszczycić takim zdobytym poziomem doświadczenia.

A jak to wygląda teraz?

Teraz widzę, że też można nadal zarabiać na sprzedaży wirtualnych pieniędzy. Na 100 k, czyli na 100 tysiącach wirtualnej waluty można zarobić 3,50 - 5 złotych. To nie wiele, jeśli spojrzymy trochę wstecz, kiedy parę lat temu za 3 złote można było kupić na allegro 10 k. Wielki spadek opłacalności.
A sprzedaż postaci?
170 level, royal paladin (czyli taki z ulepszeniami) jest w sprzedaży na allegro za 199 złotych, co jest ceną śmiesznie niską, ale z drugiej strony, widzę że 440 elite knight (czyli też taki z ulepszeniami) jest wyceniony na 5600 złotych, co już jest taką ciekawą sumką.

A może podzielicie się tym, jak w znanych przez Was grach internetowych można zarabiać realne pieniądze? Czekam na komentarze!

Taki mały edit z mojej strony:
Właśnie dziś mój trzynastoletni brat cioteczny powiedział mi, że sprzedał jakieś rzeczy w grze Metin2 (bryłki złota) za 11 złotych. Niby to niewiele, ale spójrzcie, można sobie zacząć odkładać na jakieś późniejsze wydatki albo dokładać do swoich oszczędności i w coś zainwestować.
Jako znawca tej gry powiedział mi też, że 1 miliard yangów, czyli waluty w Metin2 chodzi za 50~80 złotych, w zależności od serwera na którym gramy.

0 komentarze:

Prześlij komentarz