poniedziałek, 17 grudnia 2012

Sprzedajemy książki







   Witam serdecznie! Z miejsca chciałbym powiedzieć, że sprzedawanie książek to temat rozległy, niczym fabuła w każdej z nich. Możemy sprzedawać nasze lektury kupione w liceum, ale wtedy pamiętajmy że możemy na tym zarobić niewiele, ale portfel może i tak się powiększyć. Możemy także sprzedawać stare księgi, rękopisy, białe kruki; wtedy zarobimy naprawdę kupę pieniędzy, chociaż w tej drugiej sytuacji radziłbym wstrzymywać się ze sprzedażą, bo wiadomo, że cena rośnie z czasem.

EKSPERYMENT

Dlatego też zrobiłem mały eksperyment na cele edukacyjne tego bloga! Miałem w posiadaniu trzy książki, które możecie zobaczyć na zdjęciu poniżej


Miałem w tym momencie trzy drogi sprzedaży tych pozycji (Harry Potter i Kamień Filozoficzny, Harry Potter i Komnata Tajemnic, Harry Potter i Czara Ognia):


  • sprzedaż w antykwariacie
  • sprzedaż znajomemu
  • sprzedaż w Internecie (np. Allegro)

Gdybym sprzedał mój zestaw znajomemu, myślę, że dostałbym za nie około 20 złotych. Nie będziemy rozwodzić się nad tą kwestią, bo różne mogły być przypadki, dlatego przejdziemy od razu do sprzedaży na Allegro. 
Za Kamień Filozoficzny widzę cenę oscylującą w granicach 10 złotych, Komnata Tajemnic to zarobek w granicach 15 złotych, natomiast cena za Czarę Ognia wynosi 20 złotych. Razem daje nam to 45 zeta, ale w to wchodzi jeszcze czas, jaki musielibyśmy przeznaczyć na sprzedaż, która mogła wynieść jeszcze mniej.

 Ja oczywiście poszedłem na łatwiznę i wybrałem się do antykwariatu. W pierwszym z nich (który uważam za lepszy, bo wyceniają książki drożej) nie przyjmowali już Harry'ego Pottera, ale poszedłem do drugiej w której przywitali mnie radośnie z tymi książkami i zaoferowali mi 21,70 zł!

   Przyjąłem tę cenę ze względu na cel tego eksperymentu, ale musiałem pogodzić się z tym, że nie zyskałem 21,70 ale straciłem około 20 złotych, nie sprzedając ich w necie. Na dowód tego, że to się zdarzyło, oto skan:


I tak oto można sprzedawać nasze książki.

PS. Polecam zbieranie autografów tematycznych na książkach, one podnoszą cenę!


1 komentarz:

  1. Super, bardzo ciekawe :) Ja też chciałabym założyć swoją księgarnię, rozważam więc rozpoczęcie jednoosobowej działalności gospodarczej na https://www.ifirma.pl/ceidg/wa/Poradnik/coToJestJednoosobowaDG - jak się okazuje, jest to banalnie proste :) Macie z tym jakieś doświadczenia?

    OdpowiedzUsuń